>>terug<<
0 tot 10 woorden
Nul woorden. Het walhalla der moderne visuele communicatie. Maar
gelogenstraft door het succes van e-mail, SMS en Twitter. Woorden blijven nodig. Op sites, in campagnes, als afzender. Zonder titel en signatuur was ‘De Nachtwacht’ nooit 'De Nachtwacht' van Rembrandt geweest. En elke fotograaf wil een tekstje bij zijn foto, al was het alleen ‘Vrij werk’ en zijn naam.

De Telegraaf
De krant van wakker Nederland
Hoe zet je de Telegraaf neer als de autoriteit voor (ochtend)krantenlezend Nederland. Na ‘Heerlijk helder Heineken’ waarschijnlijk de meest geciteerde reclameregel.

Leerdammer
De lekkerste kaas tussen de gaten
Hoe zeg je in 6 woorden dat Leerdammer gatenkaas is en ook nog de lekkerste.

Arrow
The touch of Arrowgance
Het net even betere kledingmerk, zonder echt arrogant te worden.

KNVB
Voetbal heeft meer dan twee doelen
Hoe vertel je dat de KNVB ook maatschappelijke verantwoordelijkheden heeft.

Viva
We zien elkaar in Viva
Hoe maak je van een jongedamesblad een platform voor gelijkgestemden.

Volkskrant
Nieuwsgierige krant voor nieuwsgierige mensen
Hoe ‘ontzuur’ je De Volkskrant tot een toegankelijk dagblad voor een breed publiek.

BMW occasions
Een nieuwe ervaring voor een ingereden prijs
Hoe zeg je op een BMW-manier dat iedereen BMW kan rijden.

Robeco Advies
Een stap verder dan de bank
Hoe zeg je in een paar woorden dat je voor je beleggingen beter naar Robeco Advies kunt gaan dan naar je bank. Dit was ruim 10 jaar geleden. Robeco Advies heet, na een periode Robeco Direct, nu Robeco Younique. Misschien nog steeds, of juist weer!, een stap verder dan de bank.

Moccona
De lekkerste oplossing
Lekker is een veelgehoord woord bij voedsel. ‘Oplossing’ bij oploskoffie was
merkwaardig genoeg nieuw. Nescafe riep dat het ‘koffie, koffie en nog eens koffie’ was. Ook een oplossing, maar wanhopiger.

VO-raad
Blijfbijdeles.nl
Hoe noem je een site die leerkrachten voor het voortgezet onderwijs wil behouden.

Mail: fred@dewoorden.nl, tel: 0620 966 446, e-fax: +31 (0)84 746 0214